Vacature marketeer

ERVAREN CULTUURMARKETEER(S) (M, V, X) 

 

(0,6 – 0,8 FTE) 

 

Met de komst van creatief directeur Anne Breure in november 2022 heeft Theater Utrecht een nieuwe en ambitieuze koers ingezet richting het stadsgezelschap van de toekomst. De komende jaren bouwt Theater Utrecht aan een meerstemmig stadsgezelschap dat sterk lokaal geworteld is, maar ook nationaal en internationaal haar stempel drukt. Onze missie is om ondervertegenwoordigde stemmen en verhalen een podium te geven, met als doel een grote en blijvende impact te maken op het publiek, de kunstensector en de samenleving. 

 

Wij zoeken 

Twee ervaren en bedreven cultuurmarketeers die zin hebben om samen met de rest van Team Publiek de toekomst van Theater Utrecht vorm te geven. Je bent zelfstandig, bevlogen en je kunt je vinden in de waarden van Theater Utrecht. Je weet precies hoe je voorstellingen onder de aandacht van publiek kunt brengen en gaat aan van het werken met een groep verschillende makers die hun eigen visie en signatuur hebben. De komende vier jaar werk je met Naomi Velissariou, Jaha Koo, Carolina Bianchi, Cherish Menzo, Casper Vandeputte en Floor Houwink ten Cate.  

  Beide functies richten zich in de eerste plaats op marketing rondom alle voorstellingen, events en programma’s van Theater Utrecht. De lopende projecten en voorstellingen worden onder beide marketeers verdeeld. We kijken graag samen met jou en je nieuwe directe collega naar een taakverdeling waarbij jouw kennis, expertise en affiniteit het beste tot zijn recht komt. 

 

Wat ga je doen?  

Je bent hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van alle marketingactiviteiten tbv de voorstellingen en projecten van Theater Utrecht, van het schrijven van nieuwsbrieven en het uitzetten van de online marketingcampagnes tot de creatieve ‘art direction’ van de visuele middelen van een voorstellingscampagne binnen de nieuwe huisstijl van Theater Utrecht. Jij bent van begin tot eind eigenaar van een project of voorstelling en alles dat daaromheen moet gebeuren aan promotionele activiteiten.  

 

Je werkt hierbij nauw samen met de teamleider, de creatief producent, de publiekswerker en de andere projectmarketeer met wie je samen het team publiek vormt, dat dit jaar haar huidige vorm heeft gekregen. Als team publiek ontwikkelen jullie samen de marketingvisie van Theater Utrecht, alsmede langere thematische lijnen rondom voorstellingen, waarbij we verschillende events en programma’s organiseren. Met het vertrek van de huidige voorstellingsmarketeer delen we de oude functie graag op in twee functies, zodat de samenstelling van het team nog beter aansluit bij de nieuwe werkwijze en visie van Theater Utrecht. Zo zijn we wendbaar en kunnen we met verschillende expertises en perspectieven vol gas vooruit!  

 

Details   

We zijn op zoek naar twee mensen die allebei tussen 3 en 4 dagen per week voor ons werken.  De inschaling vindt plaats op basis van de cao Toneel en Dans. Het gaat in eerste instantie om een overeenkomst van een jaar, met mogelijkheid tot verlenging voor onbepaalde tijd.  

 

Solliciteren  

Stuur bij interesse uiterlijk 14 oktober je CV en motivatie naar vacature@theaterutrecht.nl ter attentie van Kelly de Haan. Wij laten uiterlijk 22 oktober iets van ons horen.   

 

Vragen?  

Voor vragen of een informeel gesprek over deze functie kun je terecht bij Kelly de Haan via kelly@theaterutrecht.nl.